Truskawkowe banany FODMAP bez glutenu

Deser owocowy z kruszonką na szybko

Eh... nie wytrzymałam. Wpadłam do kuchni w poszukiwaniu słodkiego deseru i z tego, co było w lodówce stworzyłam pyszny, szybki i zdrowy podwieczorek :) Może komuś przypadnie do gustu. Moja porcja zniknęła szybciej niż się zrobiła. Składniki są na 4 kokilki.

Składniki:
  • ok. 30 dag truskawek lub malin
  • 1 duży dojrzały banan
  • garść łuskanych ziaren słonecznika
  • 1 łyżka zimnego masła klarowanego (z czubkiem)
  • 1 łyżka cukru (użyłam trzcinowego, jest zdrowszy)
  • 2 łyżki mąki ryżowej (może być też kukurydziana jeśli ją tolerujecie)
  • pół łyżeczki cynamonu
 Przygotowanie:
  1. Banana obieramy i kroimy na 4 równe części, pojedyńczą część kroimy w kosteczkę i wrzucamy do kokilki.
  2. Truskawki (maliny) płuczemy i szypułkujemy. Wrzucamy na banany tak, by wypełniły kokilki.
  3. Przygotowujemy kruszonkę: do miseczki wrzucamy masło, cukier, mąkę i cynamon. Palcami mieszamy rozcierając masło z sypkimi składnikami, aż powstanie kruszonka (grudki ciasta). Kruszonką po wierzchu posypujemy truskawki. Na kruszonkę sypiemy odrobinę słonecznika, w zależności od upodobań.
  4. Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni C i pieczemy około 15 minut. Najsmaczniejsze jeszcze na ciepło :)

Smacznego!

Komentarze