Nadziewane cukinie lub papryczki

Zapiekana cukinia z nadzieniem wołowym


Cukinia, to jedno z moich ulubionych warzyw. Świetnie łączy się praktycznie ze wszystkim i wszystko można z niej zrobić. Placuszki, ciasto, danie główne, zupę, pasztet, surówkę, przetwory, pasty....
Ja dziś skupię się na wersji bardziej pożywnej, idealnej dla głodomorów - mięsożerców jak mój szanowny małżonek :)

Składniki:
  •  3 cukinie średniej wielkości lub 6 dużych papryk do nadziewania (kolorowe)
  • 0,5 kg mięsa mielonego wołowego
  • 10 dag kaszy gryczanej niepalonej lub ryżu
  • 1 papryka czerwona do farszu
  • 25 dag pomidorków koktajlowych (ja dałam żółte, żeby urozmaicić kolorystycznie danie)
  • garść ziaren słonecznika łuskanego
  • pęczek natki pietruszki
  • pęczek szczypiorku
  • sól, pieprz, papryka mielona słodka, zioła suszone według uznania.
Przygotowanie:
  1.  Kaszę ugotować.
  2. Wszystkie warzywa umyć. Cukinie przekroić wzdłuż na pół i wydrążyć środki (pestki) najlepiej łyżką, tak by powstały łódeczki. Papryki, które mają być nadziewane umyć, odciąć tylko wierzch i wydrążyć środki tak by powstały gotowe "miseczki" do nadziewania.
  3. Mięso mielone podsmażyć na beztłuszczowej patelni, doprawić do smaku solą i pieprzem oraz słodka papryką - ja uwielbiam suszony rozmaryn więc dorzuciłam odrobinkę. 
  4. Paprykę pokroić w drobniutką kosteczkę i dorzucić do mięsa, razem dusić pod przykryciem. Pod koniec dodać posiekaną natkę pietruszki i posiekany szczypiorek. Dorzucić ugotowaną kaszę i ewentualnie jeszcze raz doprawić.
  5. Cukinie oprószyć delikatnie solą, nadziewać farszem. Na wierzchu poukładać kilka połówek pomidorków koktajlowych. Jeśli nadziewamy paprykę nie doprawiamy w żaden sposób tej surowej tylko nadziewamy farszem.
  6. Cukinie przykryć folią do pieczenia. Papryczki można posypać niewielką ilością parmezanu. Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez około 15-20 minut.

Smacznego :)



Komentarze