Pizza bez glutenu

Pizza zdrowa - FODMAPowa



Wracając z zakupów, przechodziłam obok pizzerii. Zapach tak wbił mi się w nozdrza, że postanowiłam na obiad zrobić właśnie pizze. Wyszła pyszna i zniknęła w kilka chwil... Dodatki każdy może komponować według własnych zachcianek i wskazówek dietetyka. Ja zrobiłam pizze z tuńczykiem, bakłażanem, pomidorem, papryką, oliwkami i szczypiorkiem. Ruszcie wyobraźnią i stwórzcie swoją ulubioną i oryginalną pizze fodmapową.


Składniki na ciasto (na blaszkę z piekarnika):
  • 2 szklanki mąki gryczanej bezglutenowej
  • 1,5 szklanki mąki ryżowej
  • ok. 1,5 szklanki letniej wody
  • 25 dag świeżych drożdży (lub 12g instant)
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka oregano
 Przygotowanie:
  1. Zrobić zaczyn z drożdży: Do szklanki wlać około 1/2 letniej wody, dodać drożdże, sporą szczyptę cukru, 2 łyżki mąki i dokładnie wymieszać, aż drożdże się rozpuszczą. odstawić do wyrośnięcia na ok 10-20 minut. (jeśli używamy drożdży instant, nie potrzebny jest zaczyn, wystarczy połączyć je z mąkami.
  2. Oba rodzaje mąk połączyć, dodać oregano, sól i dokładnie wymieszać.
  3.  Do mąki wlać zaczyn, dodać oliwę i ugnieść ciasto. Wyrabiać do momentu, aż będzie gładkie i elastyczne. Uformować kulę, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na jakiś czas (u mnie 0,5h ale lepiej poczekać godzinkę)
  4. Blachę piekarnika wysmarować olejem.
  5. Ciasto dzielić na części i formować małe pizze lub nie dzieląc, uformować jedną wielką pizze, na szerokość blaszki w piekarniku.
  6. Na spód ciasta wyłożyć sos pomidorowy, układać na nim dodatki według uznania. 
  7. Jeśli lubimy pizze na grubszym spodzie, to teraz należy odstawić ją na około 10 minut w ciepłe miejsce i dopiero po tym czasie rozpocząć pieczenie. Jeśli chcemy mieć ciasto cienkie, pieczenie rozpoczynamy od razu po wyłożeniu dodatków.
  8.  Piec w temperaturze około 230 stopni przez 15 minut.
Smacznego!!!

Komentarze

Prześlij komentarz