Ryba po grecku

Ryba prawie po grecku

Czasu mało, domownicy głodni, a w planach ryba po grecku. Zrobiłam więc wszystko jak zwykle, ale ryba nie zdążyła nasiąknąć smakami, została zjedzona natychmiast...

Składniki:
  • Filety rybne wg uznania (u mnie dorsz)
  • 4 łyżki mąki gryczanej (lub innej bezglutenowej)
  • 3 duże marchewki
  • 2 duże pietruszki
  • pęczek szczypiorku
  • 1/4 korzenia selera
  • szklanka soku pomidorowego 100%
  • sól, pieprz, ziele angielskie, liść laurowy
 Przygotowanie:
  1.  Marchew, pietruszkę i seler ścieramy na tarce o grubych oczkach, dusimy z dodatkiem masełka klarowanego na wolnym ogniu, dodając przyprawy (ziele, listki, pieprz).
  2. Rybę oprószamy mąką i smażymy na mocno rozgrzanym tłuszczu.
  3. Do duszących się warzyw dodajemy posiekany szczypiorek i wlewamy sok pomidorowy. Nadal dusimy. Sprawdzamy czy trzeba doprawić do smaku.
  4. Układamy w naczyniu kolejno warstwami: warzywa, ryba, warzywa, tak, by na wierzchu na koniec były warzywa. Danie powinno odstać przez noc i przejść smakami, ale u mnie nie zdążyło - zjedzone od razu także jest pyszne :)
Smacznego!!!

Komentarze

  1. Skorzystałem z Twojego przepisu i musze przyznać , że jest to świetne danie. Osobiscie mam bardzo mało czasu na przygotowanie posiłków dla siebie. Od pewnego czasu równiez mam ustaloną dietę, aby schudnąc. Zacząłem korzystac z cateringu dietetyczneo - https://www.lightbox.pl/blog/sniadanie-dietetyczne-jak-poprawnie-zbilansowac-poranne-posilki i jestem bardzo zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajny przepis. Na pewno go wypróbuje. Teraz muszę jeść więcej owoców i warzyw także ten przepis się nada do mojej diety. Czytałam o tym na stronie https://www.phamily.pl/blog/artykul/niedobory-zelaza-w-diecie-kiedy-zdecydowac-sie-na-suplementacje.html tutaj jest bardzo fajny blog o zdrowiu i o suplementach także warto zajrzeć i poczytać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz