Szybki obiad

 Pulpety w sosie

Dziś pulpeciki w sosie pomidorowym. Mięsko możecie dobrać sami, w zależności od ochoty: wołowe, wieprzowe, z indyka, mieszanka.... Sami zdecydujcie :) Za każdym razem wyjdą inne, bo mięsko będzie inne. Pamiętajcie, żeby dobrać odpowiedni czas duszenia danego mięsa (ja robię to zawsze "na oko"). Pulpety podawane z różnymi dodatkami stają się daniem uniwersalnym!

Składniki:
  • około 0,5 kg mięsa mielonego (dowolnego, ze sprawdzonego źródła)
  • świeże lub suszone zioła (wasze ulubione i low FODMAP) - u mnie natka pietruszki
  • puszka pomidorów krojonych
  • 1 duża surowa marchew starta na tarce
  • sól i pieprz do smaku, suszona bazylia do sosu
Przygotowanie:
  1. Mięso mielone wymieszać z posiekaną natką pietruszki, doprawić do smaku solą i pieprzem, Mieszać dość długo, do momentu, gdy wytworzy się "klej" i masa będzie się łatwo formować w pulpety. 
  2. Na rozgrzanej patelni smażyć pulpeciki z każdej strony do momentu zrumienienia
  3. Zalać pulpety pomidorami z puszki i przykryć do momentu zawrzenia. Dorzucić starta na grubych oczkach marchewkę i dusić przez jakiś czas aż będzie miękka.
  4. Sos doprawić do smaku, dodać suszoną (lub świeżą) bazylię.
Podawać z sałatką lub zestawem surówek low FODMAP oraz kaszą.

Smacznego!!!

Komentarze

  1. Ciekawy przepis, na pewno kiedyś go wypróbuję. Jednak, póki co korzystam z diety pudełkowej od https://www.lightbox.pl/catering-dietetyczny-wroclaw i gotowanie na własną rękę po prostu mi się nie opłaca :) A tak, zawsze rano mam świeże posiłki na cały dzień.

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę śietnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja aktualnie myślę o przejściu na dietę, ale chyba najbardziej interesuje mnie catering dietetyczny wegetariański. Zresztą nawet już czytałem w https://www.milekcorp.com/pl/lifestyle/jak-bezbolesnie-przejsc-na-diete-wegetarianska.html to można przejść na dietę wegetariańską i to jeszcze bezboleśnie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz