Papryczki faszerowane


Kolorowe i zdrowe papryczki




Smak świeżej papryki zawsze kojarzy mi się z latem. Uwielbiam paprykę zieloną jednak lepiej toleruję czerwoną. Faszerowane papryczki zastępują mi moje ukochane gołąbki. Często zamiast kaszy gryczanej jak podałam w przepisie używam po prostu ryżu, a zamiast natki dodaję szczypiorek. Ryż (lub kaszę) warto też czasem ugotować nie w wodzie a w wywarze warzywnym - nabiera wówczas wyjątkowego smaku




Składniki:
  • 1 szkl. kaszy gryczanej niepalonej
  • 40 dag mięsa mielonego z indyka
  • 6 szt. papryki (najlepiej czerwonej)
  • przyprawy suszone (u mnie tymianek)
  • sól, pieprz
  • świeża natka pietruszki (opcjonalnie)
Przygotowanie:
  1. Kaszę płuczemy i gotujemy. Po ugotowaniu studzimy.
  2. Papryki myjemy, przekrajamy na pół i wydrążamy. 1,5 sztuki papryki kroimy w kosteczkę (ja wybrałam całą czerwoną i pół zielonej, żeby było kolorowo).
  3. W miseczce przygotowujemy farsz: do wystudzonej kaszy dodajemy surowe mięso mielone i wcześniej pokrojoną w kosteczkę paprykę. Doprawiamy solą i pieprzem oraz ziołami (można dodać świeże lub/i suszone).
  4. Gotowym farszem nadziewamy paprykę. Wierzch można posypać parmezanem lub serem bez laktozy (jeśli tolerujecie). Ja wolę bez :)
  5. Pieczemy w 160-180 stopniach około 30 minut.

 Smacznego!!!

Komentarze

  1. Wszystkim zainteresowanym tematyką diet polecam strone https://dietly.pl . Znajdziecie na niej porównywarke cateringów dietetycznych , dzieki czemu mozecie sobie porównac wiele ofert jednoczesnie .

    OdpowiedzUsuń
  2. Zobaczcie sobie też na stronę https://www.phamily.pl/blog/artykul/jestes-tym-co-jesz.html tutaj jest wiele ciekawych informacji odnośnie smacznego i zdrowego jedzenia. Poczytajcie zachęcam was serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz