Wątróbka z węgierskim akcentem

Paprykowa wątróbka

Wątróbkę uwielbiam duszona w cebuli. Niestety FODMAP wyklucza całkowicie cebulę z diety więc smaki dzieciństwa zostają już tylko wspomnieniem. Sama wątróbka nie przechodzi mi przez gardło więc znalazłam sposób, aby wydobyć jej smak i podkręcić go trochę. Efekty rewelacyjne! Polecam!


Składniki:
  • 0,6 dag wątróbki drobiowej (u mnie z kurczaka)
  • ok. 5 łyżek mąki ryżowej (do panierki)
  • 1 szkl. mleka bez laktozy lub mleka migdałowego
  • garść pokrojonej zielonej części pora
  • 2-3 łyżki masła klarowanego
  • 2-3 łyżki słodkiej papryki suszonej
  • szczypta chili
  • sól i pieprz do smaku

 Przygotowanie:
  1. Wątróbkę myjemy i oczyszczamy, pozbywając się błon oraz tłuszczyku. Kroimy na mniejsze kawałki według uznania. Zalewamy mlekiem i odstawiamy do lodówki na jakiś czas (u mnie około godziny).
  2. Po wyjęciu wątróbki z mleka osuszamy ją (najlepiej ręcznikiem papierowym) i oprószamy solą, ewentualnie pieprzem, a następnie panierujemy w mące. Zamiast mąki ryżowej można użyć gryczanej lub innej, którą nasz organizm dobrze toleruje. 
  3. Wątróbkę smażymy na rozgrzanym tłuszczu z każdej strony, zdejmujemy z patelni.
  4. Jeśli mąka się nie przypaliła możemy do tłuszczu dorzucić por, jednak jeśli jest zbyt zesmażona lepiej tłuszcz wymienić. Do lekko już miękkiego, podsmażonego pora dorzucamy słodką mieloną paprykę i chwilę podsmażamy, uważając, aby nie przybrała czarnego koloru. Wystarczy około minutki, by papryka zaczęła pachnieć, doprawiamy solą i chili. Zwróćmy uwagę, by sos nie był za gęsty, w razie potrzeby dodajmy odrobinę masła klarowanego.
  5. Do gotowego sosu wrzucamy usmażoną wątróbkę i mieszamy delikatnie tak, by sos dokładnie pokrył każdy kawałek podrobów. (Można to robić już na wyłączonym ogniu).
  6. Podawać najlepiej z surówką i/lub kaszą.

Smacznego!!!



Komentarze

  1. Cateringów dietetycznych jest obecnie mnóstwo, jednak większość z nich nie jest godna uwagi. Skorzystałem z porównywarki na stronie https://dietly.pl i jestem bardzo zadowolony. Znalazłem ofertę idealną dla siebie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz